Tájékoztató az idegenrendészeti eljárásban tévesen befizetett díj visszatérítése iránti kérelemről
Tájékoztatom, hogy Önnek lehetősége van a tévesen befizetett kérelmek
esetében (pl. amennyiben rossz eljárási díjat fizetett be, nem jogosult az
adott kérelem benyújtására, kiadás iránti kérelmet nyújtott be a hatóságnál
kérelem meghosszabbítása helyett, stb.) az
igazgatási szolgáltatási díj visszaigénylésére.
A kérelmet az idegenrendészeti hatóság részére
személyesen, postai úton vagy e-papír útján is lehetősége van megküldeni,
amelyhez minden esetben
mellékelni kell az erre rendszeresített formanyomtatványt a saját
személyes adatainak (név, születési dátum, anyja neve, ügy/EH szám)
kitöltésével.
A formanyomtatványhoz mellékelnie kell:
· a visszafizetési ügyhöz a díjfizetési igazolást,
vagy
· technikai megszakítás esetén az erről szóló
tájékoztatást, illetve ha
· meghatalmazott útján jár el, az ügyre vonatkozó
meghatalmazást.
Felhívjuk a figyelmét, hogy a téves befizetést minden esetben alaposan
és részletesen indokolni kell!
Technikai megszakítások esetén kérjük a megszakítás részletes indoklását
(pl. nem jelent meg a hatóság előtt a kijelölt határidőn belül, rossz kérelmet
töltött fel az EnterHungary rendszeren keresztül, elállt a kérelem
benyújtásától, stb.)!
Tájékoztatom, hogy a visszaigényelhető összeget kizárólag
magyarországi bankszámlára
vagy magyarországi címre lehet visszaigényelni. Amennyiben a megadott
bankszámla nem a kérelmező tulajdonában áll, úgy a formanyomtatványhoz
mellékelni kell egy hozzájáruló
nyilatkozatot teljes bizonyító erejű magánokiratba vagy közokiratba
foglalva, magyar vagy angol nyelvű fordítással ellátva!
Felhívom a figyelmét, hogy harmadik ország pénzintézeténél vezetett bankszámlára (pl. Revolut, Wise) nem lehet visszaigényelni a tévesen befizetett összeget!