E-papír szolgáltatás
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (a továbbiakban: Főigazgatóság ) az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 1. § 17. a) pontjára tekintettel elektronikus ügyintézést biztosító szerv, mely alapján a Főigazgatóság a gyors és hatékony ügyintézés érdekében a jogszabályban kötelezően meghatározottakon túl egyes ügytípusok tekintetében biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét, melynek keretében lehetőség van a Főigazgatósággal a kapcsolatot E-papír szolgáltatás útján is felvenni.
Az E-papír szolgáltatás egy ingyenes és hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton köti össze az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel, így a Főigazgatósággal is. Az E-papír szolgáltatás Központi Azonosítási Ügynökön keresztül, a https://epapir.gov.hu oldalon vehető igénybe.
Az E-papír szolgáltatás útján lehetőség van többek között panasz, közérdekű bejelentés vagy közérdekű adatigénylés előterjesztésére.
Felhívjuk a figyelmet ugyanakkor, hogy E-papír szolgáltatás útján NINCS lehetőség menekültügyi vagy tartózkodási jogosultsággal összefüggően idegenrendészeti engedélyügyi kérelem előterjesztésére sem hiánypótlás benyújtására.
Tartózkodási engedély vagy letelepedési engedély vagy a meghívólevél hatósági záradékolása, regisztrációs igazolás, tartózkodási kártya és állandó tartózkodási kártya iránti kérelem elektronikus úton történő előterjesztésére https://enterhungary.gov.hu/ oldalon van lehetőség.
Szintén NINCS lehetőség E-papír szolgáltatás útján időpontfoglalásra, az ügyfélszolgálaton történő személyes megjelenésre vonatkozó időpontfoglalásra a Főigazgatóság (www.oif.gov.hu) honlapjának főoldalán található „Időpontfoglalás” linken van lehetőség.